Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajudes d'allotjament per fomentar la integració dels nous estudiants de la Universitat de les Illes Balears a la vida acadèmica del campus universitari que inicien els seus estudis el curs 2021-2022 (Residència)

Fomentar la integració dels nous estudiants de la Universitat de les Illes Balears (UIB) a la vida acadèmica del campus universitari que inicien els seus estudis el curs 2021-2022.

Es convoquen un total de 9 beques d'allotjament:

- 1 beca per a la incorporació de dones a l'alumnat dels estudis que s'imparteixen a l'Escola Politècnica Superior.

- 8 beques per a alumnes del primer curs de grau de qualssevol dels ensenyaments oficials que s'imparteixen al campus de la UIB de Mallorca.

Codi SIA

2413930

Persones destinatàries

Nous estudiants de la Universitat de les Illes Balears (UIB) que inicien els seus estudis el curs 2021-2022.

Els sol·licitants han de tenir el domicili familiar a qualsevol municipi de les illes de Menorca, Eivissa o Formentera.

En el cas de sol·licitants de Mallorca, han de tenir el domicili familiar a qualsevol dels municipis següents: Pollença, Alcúdia, Muro, Santa Margalida, Artà, Capdepera, Son Servera, Sant Llorenç, Manacor, Felanitx, Santanyí i ses Salines.

S'entén que tenen el domicili familiar a les Illes Balears les persones que tenen veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis abans esmentats.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Silenci administratiu

Positiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

No

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Tràmits

X

Sol·licitud d'ajudes d'Allotjament per nous alumnes universitaris de la Universitat de les I.Balears per al curs acadèmic 2021-2022

Requisits

Per poder obtenir l'ajuda d'Allotjament de nous estudiants a la Residència de la Universitat de les Illes Balears (Residència UIB), s'han de complir els següents requisits generals i específics:

Requisits generals (punt 5.2 de la Convocatòria); requisits referents al rendiment acadèmic del curs 2020-2021 (punt 5.3 de la Convocatòria); requisits de funcionament i de permanència de la residència d'estudiants de la UIB (punt 5.4 de la Convocatòria) i per a les sol·licitants de la beca per a la incorporació de dones a l'alumnat dels estudis que s'imparteixen a l'Escola Politècnica Superior (a més dels requisits esmentats en els punts anteriors també s'han de complir el requisits del punt 5.5 de la Convocatòria).

Requisits generals (punt 5.2) que el sol·licitant de l'ajuda ha de complir:

a) Tenir nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents.

b) Cursar a la Universitat de les Illes Balears (UIB) 42 crèdits o més del primer curs d'una única titulació universitària oficial de grau durant l'any acadèmic 2021-2022. En el cas de sol·licitants que cursin estudis corresponents a una programació conjunta d'ensenyaments oficials (PCEO) o doble grau, els crèdits poden ser de qualsevol de les dues titulacions de grau que componen la PCEO.

c) Tenir el domicili familiar a qualsevol municipi de les illes de Menorca, Eivissa o Formentera. En el cas de sol·licitants de Mallorca, han de tenir el domicili familiar a qualsevol dels municipis següents: Pollença, Alcúdia, Muro, Santa Margalida, Artà, Capdepera, Son Servera, Sant Llorenç, Manacor, Felanitx, Santanyí i ses Salines. S'entén que tenen el domicili familiar a les Illes Balears les persones que tenen veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis abans esmentats.

Requisits específics (punts 5.3, 5.4 i 5.5):

Requisits referents al rendiment acadèmic del curs 2020-2021 (punt 5.3):

a) Els sol·licitants que tenguin el títol de batxiller i que accedeixin a la universitat mitjançant la prova d'accés han d'acreditar que en aquesta prova han obtingut una nota igual a 5,00 punts o superior -sense comptar-hi la qualificació obtinguda en la fase específica-, calculada d'acord amb la fórmula següent: 0,6 NMB + 0,4 PBAU (on NMB és la nota mitjana de batxillerat i PBAU, la qualificació de la prova de batxillerat per a l'accés a la universitat o, si s'escau, la qualificació de la fase general).

b) En les restants vies d'accés a la universitat també es requereix una nota mínima de 5,00 punts en la prova o en l'ensenyament que permeti accedir–hi.

Requisits de funcionament i de permanència de la residència d'estudiants de la UIB (punt 5.4):

a) Els sol·licitants han d'haver reservat una plaça a la residència d'estudiants de la UIB i han d'haver pagat el dipòsit de la fiança.

b) Les persones que es beneficiïn de les ajudes d'aquesta convocatòria han de respectar el reglament intern de la residència d'estudiants.

c) Les persones que es beneficiïn de les ajudes d'aquesta convocatòria han de romandre durant tot el curs acadèmic a la residència d'estudiants, d'acord amb el calendari lectiu aprovat per la UIB.

Requisits per a les sol·licitants de la beca per a la incorporació de dones a l'alumnat dels estudis que s'imparteixen a l'Escola Politècnica Superior (punt 5.5):

A més dels requisits esmentats en els punts anteriors, s'han de complir els següents:

a) Ser dona.

b) Estar matriculada del primer curs d'un dels ensenyaments de grau o d'una de les PCEO que s'imparteixen a l'Escola Politècnica Superior de la UIB.

Documentació a presentar

Per tramitar la sol·licitud, s'ha de presentar la documentació següent:

a) L'imprès de sol·licitud emplenat i signat degudament per la persona sol·licitant i amb les signatures d'autorització dels altres membres de la unitat familiar.

La sol·licitud conté les declaracions responsables a què fan referència els apartats c) i e) de l'article 5.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

El model de sol·licitud s'obté a través del tràmit telemàtic.

b) En el cas d'alumnes estrangers, una fotocòpia del passaport i del número d'identificació de l'estranger (NIE).

c) En el cas d'alumnes estrangers no comunitaris, una fotocòpia de la targeta de residència.

d) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'empadronament, un certificat d'empadronament que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant a un municipi de les Illes Balears.

e) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'identitat, una fotocòpia del DNI.

f) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades referents al gaudi de beques de la base de dades del Ministeri d'Educació i Formació Professional, un certificat emès pel centre d'ensenyament que acrediti si la persona sol·licitant ha rebut alguna beca d'aquest Ministeri.

g) Una fotocòpia compulsada del llibre de família a l'efecte de determinar el nombre de membres de la unitat familiar.

h) L'acreditació documental corresponent en el cas que el sol·licitant tengui dret a alguna de les deduccions de la renda familiar d'acord amb el que es disposa en l'apartat 8.

i) Una fotocòpia de l'imprès de la matrícula universitària corresponent a l'any acadèmic en què consti la titulació cursada pel sol·licitant i el nombre de crèdits de què s'ha matriculat, que ha de ser igual a 42 o superior, sense tenir en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.

j) Una fotocòpia compulsada del resultat de les proves d'accés a la universitat. En el cas d'accedir a la universitat per altres vies, una fotocòpia compulsada de la nota de la prova o l'ensenyament que permeti l'accés a la universitat.

k) Una fotocòpia compulsada de l'imprès de reserva de plaça a la residència d'estudiants i del pagament del dipòsit.

l) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

Models:

Termini màxim

Des del 23 de juliol fins al 30 de setembre

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177767

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar